niedziela, 9 lutego 2014

Historia przez życie napisana ....



Ka Hancock, zupełnie nic mi to nazwisko nie mówiło. „Tańcząc na rozbitym szkle” – tytuł intrygujący i tajemniczy. Okładka urzekająca. Krótki opis zapowiadał historię napisaną przez życie. Długo się wahałam, aż w końcu otworzyłam książkę i zaczęłam czytać, od tego momentu przepadłam. Nie potrafiłam przestać. Czasami warto zaufać intuicji i ocenić książkę po okładce, po opisie. Autorka, psycholog i pielęgniarka z zawodu napisała przepiękną i wzruszającą opowieść, której nikt nie potrafiłby wymyśleć, ona musiała się wydarzyć, musiało ją napisać samo życie. 

Lucy Houston i Mickey Chandler są „skażeni” chorobą. Spotykają się w dość nietypowych okolicznościach i zakochują się w sobie. Obydwoje zdają sobie sprawę, że nie powinni obdarzyć się uczuciami. Walczą z tym, co się z nimi dzieje … nic jednak nie jest w stanie zahamować rozwoju ich uczuć. 

Choroba psychiczna Mickey’a oraz genetyczne obciążenie rakiem Lucy zapowiadają straszną tragedię i ciągłą walkę z chorobą. Uczucia jednak okazały się silniejsze. Obydwoje bardzo mocno zaangażowali się w tworzenie nowego życia. Zakochani, szczęśliwi odważnie patrzą w przyszłość wierząc, że los będzie dla nich łaskawy. Gdzieś jednak pojawiają się myśli o zdrowiu, o konsekwencjach choroby i dlatego postanawiają spisać reguły swojego związku. Mickey obiecuje brać regularnie leki, natomiast Lucy zdając sobie sprawę z choroby męża, zobowiązuje się do wyrozumiałości dla skutków ubocznych choroby. Obydwoje przyrzekają sobie wierność i cierpliwość oraz … że nigdy nie będą mieli dzieci. Życie jednak napisało dla nich zupełnie inny scenariusz. Pewnego dnia, podczas badań kontrolnych Lucy dowiaduje się, że jest w ciąży. W tym momencie ich życie wywraca się do góry nogami, zasady muszą być zmienione i trzeba podjąć bardzo, ale to bardzo trudne decyzje.

Nie wiem czy potrafię wyrazić słowami jak wielkie emocje towarzyszyły mi podczas czytania książki. Miałam wrażenie, że serce pęknie mi na pół. Nie potrafiłam sobie wyobrazić rozmiaru tragedii jaka dotknęła rodzinę Lucy i Mickey’a. Czytałam każdą kolejną stronę z wielką niecierpliwością i ogromnych strachem. Były momenty w których nie mogłam czytać, bo litery rozmazywały się przez łzy, nie mogłam opanować wzruszenia. Żadne słowa nie są w stanie oddać tego, co faktycznie przeżyłam podczas „pobytu” w rodzinie Lucy. Bardzo prawdziwa historia, którą opisała autorka urzeka od pierwszych słów. Pochłania bez reszty otaczając czytelnika niewidzialna pajęczyną przywiązania i przeżywania tego wszystkiego, co musieli przeżyć bohaterowie. 

Poza głównym wątkiem tragedii bardzo ważny jest także temat miłości, jaka łączyła Mickey’a i Lucy oraz miłości i niesamowitej solidarności rodzinnej. Tak silne więzy, tak silne przywiązanie, niesamowite poświęcenie może się przydarzyć tylko w prawdziwej rodzinie. Takiej, w której najważniejsza jest miłość i zrozumienie. Byłam pełna podziwu dla sióstr bohaterki, dla jej sąsiadów, dla wszystkich tych, którzy byli obok niej i jej męża w tych najtrudniejszych chwilach. Nikt nie oceniał, każdy akceptował decyzje małżeństwa z ogromnym wsparciem i zaangażowaniem. 




Dawno już nie czytałam tak poruszającej książki. Mam wielką nadzieję, że „Tańcząc na rozbitym szkle” to początek kariery pisarskiej autorki. Nie chciałabym, aby ta książka stała się jednorazową przygodą Ka Hancock. Zapamiętam to nazwisko, zapamiętam całą opowieść i będę polecała tę książkę wszystkim dookoła. Wiem, że warto ją przeczytać. Jestem przekonana, że nikt nie pożałuje czasu spędzonego z rodziną Lucy.

13 komentarzy:

  1. Chętnie zabiorę moją wrażliwość w tę podróż

    OdpowiedzUsuń
  2. Chętnie przeczytam, bo lubię takie historie. Tym bardziej, że okładka jest przepiękna, a ja jestem raczej z tych, co oceniają książkę po okładce :):P

    OdpowiedzUsuń
  3. Dobrze, że udało mi się zdobyć tę książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Myślę, że w czytaniu książek rzeczą niezwykle ważną przy sukcesie pozycji w naszym odczuci jest to, żeby właśnie Nas - czytelników - dogłębnie poruszała. Muszę Tobie powiedzieć, że narobiłaś mi ogromniastego apetytu na tą niecodzienną lekturę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Niebanalny tytuł. Oglądałam jakiś czas temu film o bardzo podobnej tematyce - i też mnie urzekł... :)
    Pozdrawiam,
    Sol

    OdpowiedzUsuń
  6. szkoda, że nie udało mi się jeszcze zdobyć tej książki :(

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie spotkałam się jeszcze z tą książką, jak ją gdzieś znajdę to przeczytam ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Thank you for sharing your info. I truly appreciate your
    efforts and I am waiting for your next write ups thank
    you once again.

    my site: goji berry onde comprar

    OdpowiedzUsuń
  9. I visited many web sites except the audio feature
    for audio songs currednt at this site is genuinely fabulous.


    Allso visit my blog; listen to this podcast

    OdpowiedzUsuń
  10. Hey I know this iss offf topic but I was wondering
    if you knew off any widgets I coulkd add to myy blog that automatically tweet my newest twitter updates.
    I've been loking for a plug-in like this for quite
    some time and was hoping maybe you would have some experience with something like this.
    Please let me know iff you run into anything. I truly enjoy reading your
    blog and I look forward to your new updates.


    Feel free to visit my page ... Injectable steroids for weightlifting

    OdpowiedzUsuń
  11. I'm impressed, I have to admit. Rarely do I encounter a blog that's equally educative and engaging, and let me
    tell you, you've hit the nail on the head. The problem is
    something which too few folks are speaking intelligently about.
    I am very happy I found this in my hunt for something
    regarding this.

    Look at my website jasmin live (live-jasmin-Discount.Mydownloads4Free.com)

    OdpowiedzUsuń
  12. Its like you read my mind! You appear to grasp so much about this, like you wrote the e-book in it or something.

    I think that you can do with some p.c. to force the message house a little bit,
    however instead of that, this is great blog. A fantastic read.
    I will certainly be back.

    my website: proextender system

    OdpowiedzUsuń
  13. Czytałam powieść, uważam ją za świetną, jednak troszeczkę przesłodzoną :) Mimo wszystko bardzo mi się podobała :)

    Pozdrawiam!
    O książkach - okiem Optymistki

    OdpowiedzUsuń